15 ting du ikke visste om meg.

3 Oct

1. Da jeg var liten, hadde jeg planer om å enten bli servitør, ridende politi eller veterinær da jeg ble stor.

2. Da jeg var ca 4-5 år, stod arkivskap, makuleringsmaskin og utstillingsmonter på ønskelisten som jeg sendte til julenissen.

3. I samme slengen kan jeg tilføye at jeg egentlig aldri har trodd på julenissen (dette har jeg fått bekreftet av mamma). Det er vel en kombinasjon av at jeg har to eldre brødre som realitetsorienterte meg hele tiden samt at onkelen min som alltid var julenissen, hadde et glassøye og en svært gjenkjennelig kroppslukt.

4. Det mest skremmende jeg har sett i mitt liv, var en dokumentar om en eller annen fisk som oppbevarte ungene sine i små hull i huden sin. Denne dokumenteren så jeg først da jeg var liten, og hadde mareritt i lang tid etterpå. For noen år tilbake så jeg denne fisken på tv igjen og marerittene begynte igjen.

5. Jeg får ikke sove hvis ikke alle skuffer og skap er helt igjen. Jeg klarer ikke å se skapdører stå åpen, og måtte kvitte meg med rammemadrassen, da eksen var drittlei av å bli vekket midt på natten, fordi jeg måtte «ordne madrassene».

6. Jeg kan ikke fordra romantiske filmer og syns det meste som venninnene mine liker, er noe dritt. Men jeg elsker Harry Potter. Elsker. Har sett filmene flere ganger enn jeg klarer å huske. Og kan derfor en del replikker utenat…

7. Av alle ting jeg ikke er hundre prosent fornøyd med på kroppen min, er det tærne mine jeg har mest komplekser for. Jeg mener det – de er lange som fingre.

8. Har bare vært forelsket 2 ganger i mitt liv. Begge resulterte i forhold, som tok slutt etter 3,5 år. Lurer på om jeg noensinne klarer å bryte rekorden….

9. Har vannskrekk. Jeg tåler å bade/svømme, så lenge jeg føler at jeg har full kontroll. Vegrer meg alltid for å hoppe/stupe uti og unngår dette så langt det lar seg gjøre.

10. Er en bedritten kombinasjon av beinhard realist og håpløs romantiker…

11. Spiser gjerne det samme pålegget på skiven i et halvt år, før jeg bytter og spiser det neste utvalgte pålegget det påfølgende halve året (vanemenneske…? næh).

12. Er ikke redd før å dø av sykdom eller ulykke, men redd for å dø ulykkelig.

13. Begynte å gi en god faen om hva folk syntes om meg og tenkte om meg, da jeg var rundt 13 år.

14. Hver gang jeg går over et fotgjengerfelt, ser jeg for meg at jeg kommer til å snuble og falle uten å ta meg for.

15. Jeg er tildels imot teknologiske fremskritt som berører meg. Jeg var helt opprørt da vi gikk fra VHS til DVD, og fra tastetelefon til touchtelefon. Jeg trenger litt tid før jeg venner meg til fremskrittene og før jeg eventuelt benytter meg av dem. Det skal sies at jeg i blant klarer å innrømme fordelene som er der også. Men det tar tid.

 

 
Jeg vil gjerne vite rare ting om dere!

8 kommentar to “15 ting du ikke visste om meg.”

  1. Hanna 14. oktober 2014 kl. 18:24 #

    Gøy å lese! Jeg har spist det samme til lunch hver eneste dag i flere år nå.. Prøver å finne noe nytt, men det er ikke noe som er like praktisk som knekkebrød med smøreost…

    • froekenk 17. oktober 2014 kl. 19:57 #

      Haha, flere år faktisk!! Varierer du smaken på kremosten i alle fall?

      • Hanna 19. oktober 2014 kl. 08:23 #

        Altså, det går mellom Kremost med pepper, og sånn smøreost uten kjøtt (og da er alternativene magerost og gouda), så det er ikke veldig variert 🙂 Noen ganger er jeg crazy og har agurk eller pære på.

      • froekenk 19. oktober 2014 kl. 17:50 #

        Haahahaha. Hanna, jeg digger deg.

  2. Karina 17. oktober 2014 kl. 19:21 #

    Artig innlegg!

    Er sikkert veldig mye rart med meg som jeg ikke kommer på akkurat nå, men:
    – når jeg tapper vann fra springen må jeg alltid skylle vannglasset tre ganger før jeg kan drikke
    – jeg vil ha bukser med for lange ben slik at jeg tråkker på buksen når jeg går uten sko. Problematisk siden jeg da tråkker hull i buksene, får vondt under hælene og har store vansker med å finne bukser som er lange nok siden jeg er ganske høy i utgangspunktet. Galskap med andre ord!
    – jeg må alltid tisse rett før jeg legger meg. Dvs at hvis jeg ikke sovner umiddelbart etter forrige dobesøk, så må jeg stå opp igjen og gå en gang til uansett for hvor trøtt jeg er.
    – jeg er veldig mørkredd og som regel livredd hvis jeg går ute alene i mørket uansett tid på døgnet.

    Det er sikkert veldig mye mer, men tror jeg gir meg der. Ser jo ut som jeg er ganske koko;)

    • froekenk 17. oktober 2014 kl. 19:58 #

      Hahahahahaha, dette var helt magisk! Så artig å få vite snodige ting om andre, det er bedre å vite at man ikke står alene 😀
      Det der med tissingen før soving – jeg har det på helt samme måte! Hahahaha

  3. henriettegren 28. januar 2015 kl. 20:42 #

    Haha! Jeg synes julenisseonkelen med glassøye høres legendarisk ut! Og det med pålegget kjenner jeg meg ett hundre prosent igjen i!
    Har så dilla. For så å få fullstendig avsmak, og gå over til noe nytt.
    Og skapdørene. Yes! Kan vi please flytte sammen?

    Ting om meg:
    1. Jeg koser øyevippene mine når jeg ser på tv/leser.
    2. Jeg må alltid sjekke tre ganger at jeg har satt på vekking på telefonen.
    3. Må skifte på sengen hver tredje dag. Jobbet som stuepike en sommer, og fikk se SYKT mye ekkelt. (Altså type noen som hadde skrudd på varmekablene på badet på full guffe og BÆSJET på flisene, slik at bæsjen liksom «stekte». Det luktet så jævlig at jeg nesten besvimte!) Blir derfor helt kvalm med en jeg føler at sengetøyet ikke lukter nyvasket.
    4. Jeg har konstant dårlig samvittighet. Enten fordi jeg føler meg som en dårlig venn. Dårlig kjæreste. Dårlig mor. Blogger for sjeldent. Trener for lite. Spiser for usunt. Ja……
    5. Og jeg klipper tånegler flere ganger i uken. TAKLER ikke lange tånegler. Hjelp!!!

    • froekenk 3. februar 2015 kl. 21:54 #

      Hahahahaha, herlig 😀 Altså, jeg skifter også ofte sengetøy – men nå kjenner jeg at det nok blir litt oftere, haha.

      Det der med den dårlige samvittigheten kjenner jeg meg veldig igjen i. Den har vært med meg så lenge jeg kan huske, og den blir bare verre. I alle fall etter at jeg ble mor!

      Takk for at jeg fikk bli litt bedre kjent med deg 😀

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

