Log-lady (ref. Twin Peaks)

17 Oct

Har jeg egentlig fortalt dere hva jeg har bedrevet med de siste månedene? Jeg har jo datet! Haha.

Jeg har i løpet av de siste månedene lært mye nytt. Så om det skulle være noe tvil – man kan lære en gammel hund nye triks! Men det skal også sies at jeg nok har forandret meg mye de siste årene. Mye. Det er mye rart der ute… Nå skal jeg ikke komme her og være kjepphøy, jeg anser meg selv som såpass reflektert at jeg er klar over mine underfundigheter og mangler. Men det er mye rart der ute, altså.

Det første jeg kan slå fast, er at det finnes et hav av kjipe mannfolk. Dere vil ikke tro (eller, jeg vil ikke tro det…) hvor mange menn i forhold/som er forlovet/som er gift – som er klar for å være utro! Jeg kjenner at jeg i blant mister helt troen. Jeg har til og med lurt på om menn tenker at alenemødre er best å være utro med, av en eller annen grunn – for dere vil ikke tro hvor mange forslag jeg har fått. Og deretter avvist brutalt.

Men jeg har ikke datet de, altså. I stedenfor har jeg truffet på snille, rare, uhøflige, merkelige, selvsentrerte, umodne, banale, sexfikserte og verpesyke menn.

Men jeg mener det. Jeg har sittet gjennom en hel date med en fyr som utelukkende snakket om seg selv! Etter et par timer, visste han fortsatt ingenting om meg (og her snakker vi ingenting annet enn fornavnet mitt) – før han begynte å spørre meg om hva jeg likte i sengen. Say what?!

Jeg har også truffet en som umiddelbart spurte meg om vi bare kunne være friends with benefits, og deretter ville ha cred for å være ærlig! Hahahah.

Og så har vi han som var så snill og god, men som faktisk kjedet meg halvt ihjel. Noe som førte til at jeg drakk meg ganske brisen og sjanglet hjem etter å ha bedyret at «det var såååå koselig». Ærligheten min forsvinner tydeligvis i takt med promillen. Han la heller ikke skjul på hvor verpesyk han var. Jeg vet ikke om det var feilslått taktikk eller om han faktisk mente alvor.

Jeg må ikke glemme han jeg har kjent et år nå. Han som er altfor ung, og som er ganske sikker på at jeg bare trenger tid før jeg innser at vi er rett for hverandre. Jeg kan jo nevne at jeg aldri har truffet han mens jeg har vært edru, han er 5 år yngre enn meg og er definitivt ikke klar for et bonusbarn. I tillegg har vi overhodet ingenting til felles, annet enn at vi begge liker bart.

Og så er det han som umiddelbart begynte å sende meg bilder av kjønnsorganet sitt fra alle mulige vinkler. Jeg mener, det må jo gå an å spørre om jeg kunne tenke meg de bildene, før han bombaderer meg med totalt upassende og creepye bilder av snabben sin.

Og til slutt. Han som egentlig var ganske ålreit, han som var snill og kjekk og super på alle mulige måter. Han som likte meg så godt, og som sa det til meg rett som det var. Han som kunne sende meg fine tekstmeldinger tidlig om morgenen, bare for at jeg skulle våkne opp til dem. Han som jeg traff igjen og igjen, i håp om å finne en slags kjemi. Han jeg håpte ville få meg til å le.
Men både latteren og kjemien uteble.

Jeg mener… Hvor vanskelig skal det være? Jeg har selvfølgelig fått en del gode historier etter hvert, men jeg undrer meg på om denne «nytenkningen» min angående valg av menn egentlig ikke er helt det store. Det er rett og slett blitt litt en sånn tap-tap-situasjon egentlig.

Har dere sett Twin Peaks? Log-lady? Vel, om ikke situasjonen snur, så er jeg redd at jeg en dag vil ende opp som henne.

enhanced-buzz-5066-1365463875-12

(PS, hvis noen skulle ha noen brukbare menn liggende, så kan jeg være behjelpelig!)

2 kommentar to “Log-lady (ref. Twin Peaks)”

  1. Eksfruene 22. oktober 2014 kl. 12:13 #

    haha! herremin, hvor finner du disse mannfolka?

    • froekenk 3. november 2014 kl. 21:40 #

      Haha, spør du meg – så spør jeg deg 😀 Jeg finner de litt over alt, egentlig. Men skjønner at jeg snart må skaffe meg en slags kvalitetskontroll.

      Dagens status: Det er fryktelig mange menn som tenker det er helt OK å sende bilder av kjønnsorganet sitt, før de vet etternavnet mitt en gang..

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

