Kjærlighet

12 Feb

– Jeg tenker egentlig at vi er litt kjærester, sier han midt i en diskusjon om noe helt annet.

Jeg stopper opp og mister ordene jeg forsøkte å formulere. Jeg prøver å fordøye ordene han nettopp har formet.

Bare litt? spør jeg og ser på han med et svakt smil.

Det blir stille mellom oss, som om vi begge veier ordene våre. Det slår meg som en murvegg. Selv om at vi sier det høyt og forklarer hva vi har med et generelt ord og selv om det egentlig ikke forandrer noen verdens ting, kjenner jeg hjertet slår fortere. Jeg bruker litt tid på å finne ut om det er frykt eller om det er glede. Jeg konkluderer en eller annen gang i løpet av stillheten, med at det er en blanding av begge deler, men kanskje mest glede.

Jeg smiler til deg, og du kommenterer det, siden jeg ikke har gitt deg så mange smil i løpet av ettermiddagen og kvelden. Men det handlet aldri om deg, det handlet om meg, om frykten og om noe helt annet som tynger meg ned. Jeg forsøker å skjule smilet mitt litt, slik at du ikke forstår at jeg bare smiler fordi du vil at jeg skal være kjæresten din. Jeg blir sint på meg selv, fordi jeg tenker slik. Fordi jeg aldri tør å gi deg overtaket eller gi meg hundre prosent hen.

Jeg tar hånden din og stryker deg langs skjegget som jeg synes du er så fin med. Jeg kysser deg og forsøker å skjule smilet mitt, men det er ikke mulig. Jeg ser på deg og spør om du virkelig vil ha en gammel røy som meg til kjæreste og du bare ser på meg med store, nysgjerrige øyne. Du sier at du er så glad i meg, og at det er bare med meg du føler du kan slappe av og være deg selv helt. Vi ser på hverandre i noen sekunder, og så kysser du meg.

Og med ett ble du min. Og jeg? Jeg ble din.

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

