Såkalte gullkorn

12 Apr

Det er fra fulle folk og små barn man får høre sannheten, sant? Veeeeeeel, det har jeg erfart er en sannhet med alvorlige modifikasjoner.

Jeg fikk middagen i vrangstrupen den dagen frøken uttalte ved middagsbordet hos mine foreldre at «mamma gikk oppå Jås». Forvirret, sant? Vel, Jås er det hun kaller kjæresten min.

Foreldrene mine brøt ut i full latter, og om jeg kunne ha rødmet, så hadde jeg nok gjort det. Sannheten er at datteren min sier at jeg går oppå henne, dersom hun sitter på gulvet og jeg stiger over henne. Og det var naturlig nok det jeg hadde gjort med kjæresten. Han satt på gulvet og lekte med lego sammen med henne, og så steg jeg over han for å komme ut til kjøkkenet.

For ikke å snakke om den gangen jeg skulle levere henne i barnehage, og jeg hadde litt dårlig tid – jeg måtte rekke et møte. Klumsete som jeg er, løftet jeg henne opp og sjanglet ut av garderoben. Det førte til at hodet hennes såvidt kom borti veggen, og hun tok seg til hodet og erklærte høyt: «Mamma slo meg!»

Dere kan tenke dere at jeg ble svett der jeg stod og lo nervøst og forsøke å si til henne at hun dunket seg og at det var et uhell. Som ansatt i barnevernet, så jeg for meg bekymringsmeldingene med innhold om uttalelser om vold fra jenten min.

Eller den gangen hun slapp en solid fis på badet, og da vi kom ut i stuen for å si god natt til kjæresten min – erklærte hun stødig at «mamma fisar!»

Svett må jeg innse at dette bare blir verre, og at dette er lettvekt-utsagn i forhold til hva som er i vente. Først nå skjønner jeg hvordan alle dere andre mødre har hatt det.

Dere har min fulle sympati.

Én kommentar to “Såkalte gullkorn”

  1. johanna0000 13. april 2015 kl. 12:06 #

    Hadde blitt fløu selv. væl fulle folk sier jo ting de blir fløu over dagen er på. men barn sier ting foreldre blir fløu over.

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

