Att vara

2 Apr

I blant, når du ser på meg – dypt og inderlig, slik at jeg drukner i de uendelig mørke øynene dine, så tror jeg at jeg kan skimte din kjærlighet for meg. Det gjør at hjertet mitt dunker fortere, og det prikker i fingrene. Jeg lukker øynene og slår meg til ro med at jeg ser kjærligheten din og legger øret mitt til brystet ditt. Hjertet ditt dunker også fortere.

– Skal vi dra på ferie sammen i sommer? spør du, som om det var verdens mest naturlige ting. Som om det var en formalitet som måtte ut av verden, fordi det egentlig var selvsagt.

Jeg blir først usikker og nølende. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg fortsatt tror at dette er en drøm. Hvordan kan det ikke være det?

Noen kvelder leser jeg høyt fra den rare boken din om mennesker. Andre kvelder ligger vi inntil hverandre og ser på serier, eller ler av youtube-filmer til tårene renner. Noen ganger lar du verden fylles av gitaren din, og jeg lukker øynene og drømmer meg vekk. Og ofte, kanskje nesten hver kveld – ligger vi og prater i noe som virker som en halv evighet. Om verdensproblemer, om minner, om ting vi opplever eller hvor glade vi er i hverandre. I blant lager vi middag sammen, og kliner på kjøkkenet til vi brenner maten. Andre ganger holder du fast i meg og kysser meg på pannen, etter en tøff dag på jobb og sier at du heier på meg. Andre ganger går vi på kino, holder hender og spiser baconsnacks. Noen ganger bare ligger vi naken ved siden av hverandre og high fiver fordi vi har det så fint.

Det som er felles, for alle de tingene vi gjør og ikke gjør sammen, er at sammen med deg er alt fint. At sammen med deg har jeg det alltid gøy. At jeg føler meg verdsatt, sett, prioritert, elsket. At du løfter meg opp, får meg til å smile og le til jeg får vondt i magen. Jeg føler meg komplett, rolig og lykkelig.

– Jeg har bestemt meg, sier jeg.
– Å? spør du.
– Ja, jeg har bestemt meg. At jeg vil være med deg til jeg dør.
– Det samme tenkte jeg, sier du.
– Hva da? spør jeg.
– At det er du. Du som jeg skal være med for resten av livet.

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

