En hyllest til deg.

14 Feb

Om bare 10 dager, utveksler vi ringer foran familie og venner og high fiver som en signatur på at dette er for livet.

Og dette, dette er en hyllest til deg.

Fordi du high fiver med meg og fordi du skraper isen av bilen min hver eneste morgen det trengs. Fordi du skriver «GID» på et kaffefilter når det er Valentins dag. Fordi du ikke overøser meg med kliss, men sier at jeg er den du vil tilbringe resten av livet ditt med. Fordi når jeg gråter av utmattelse og dårlig samvittighet, stryker du meg på skulderen og sier at jeg er den beste mammaen som finnes. Fordi du rotter deg sammen med jenten min og pønsker ut hemmelige planer jeg aldri får vite noe om. Fordi du står opp tidlig hver eneste helg, slik at jeg får sove litt lenger. Fordi du spiser sushi med meg, selv om du egentlig ikke er så begeistret.

Fordi du parkerer utenfor strekene, bare for å se meg bli irritert. Fordi du alltid prioriterer meg og henne, foran absolutt alt. Fordi det som er viktigst for deg, er fremtiden vår sammen. Fordi du lar meg kjøpe en lang pute til fjortenhundre kroner, i håp om bedre nattessøvn. Fordi du vet mer om graviditet enn meg. Fordi du hver kveld vil diskutere navn til babyen i magen. Fordi du alltid stiller opp, fordi du er trygg og god.

Fordi du er til å stole på og fordi du elsker oss høyere enn noe annet.

Om 10 dager blir vi herr og fru. Om 5 måneder får vi en sønn. Om en stund, kjøper vi vårt første hus sammen.

Og om noen få timer, kommer du hjem fra øving mens jeg sover og legger deg tett inntil meg.

Og for alltid, vil vi ha latteren og kjærligheten for hverandre og for våre små – som er større enn noe annet.

Jeg elsker deg!

Én kommentar to “En hyllest til deg.”

  1. Karina 25. februar 2017 kl. 10:07 #

    Lykke til med bryllupsdag og de beste ønsker for resten av livet ❤

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

– Mer enn bare ord –

Om livet sammen med lille frøken.

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

